Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.

webshop

3'

Webshop marketing: Így mérd oldalad hatékonyságát

Mátyás Krisztián / 6/4/2020

forrás: Freepik.com

A webshopod mérőszámai olyan mérföldkövek, amelyek segítenek a végső cél elérésének az útján, ami pedig nem más, mint az online bevételed.

Mérőszámaid (KPI) segítenek megvizsgálni értékesítési folyamatodat és optimalizálni a nem annyira eredményes részeket.

Milyen mérőszámok számítanak a webáruházamnál?

#1 Facebook hirdetésnél

Elérés: Azon emberek száma, akik legalább egyszer látták a hirdetéseidet. Ez egy olyan általános mérőszám, amivel képbe kerülsz, hogy hány embernek mutatja meg a hirdetésedet a Facebook. Messzemenő következtetéseket azért itt még nem érdemes levonni.

Átkattintási arány (CTR): Hivatkozáskattintások / elérés * 100. A hirdetések eredményességének egyik fő indikátora, ami arra utal, hogy mennyire találta a beállított célközönség vonzónak a hirdetést.

Pro tipp: A hirdetés szövegének, képének vagy a célközönségnek a változtatásaival lehet növelni az átkattintási arányt.

Kattintási költség (CPC): Megmutatja, hogy mennyibe kerül 1 kattintás ára. A licitálási stratégiák változtatásával csökkenthető az összeg.

Pro tipp: A Facebook motivációja, hogy több bevételt generáljon, ezért minden ami csökkenti a nála elköltött összegeket "nem javasolt" vagy jól eldugott.

Facebook hirdetéskezelő
Facebook hirdetéskezelő költségkeret ütemezés

További cikk az online marketing trendekről.

#2 Oldalra érkezés után

Forgalom: Az oldalra érkező látogatók száma.

Forrás: Megmutatja, honnan jönnek a látogatóid. Közösségi média, Organikus keresés, Referral linkek vagy direkt megkeresés.

Új vs. visszatérő látogatók: Ez a mérőszám akkor lehet informatív számodra, ha egy remarketing kampányt tervezel, így könnyen összevetheted az előtte-utána eredményeket, hiszen a visszatérő látogatók száma több lesz.

Visszafordulási arány: Azt mutatja meg, hányan hagyják el a weboldalad úgy, hogy csupán egy oldalt láttak és nem böngésztek tovább.

Pro tipp: Érdemes a hirdetéssel együtt vizsgálni, ha túl magas ez a szám, lehetséges, hogy nem jó a célközönség vagy az érkezési oldal üzenete nem egyezik a "hirdetési ígérettel".

Visszafordulási arányod csökkentésére a felhasználói élmény növelése lehet a segítségedre.

Konverziós ráta: Vásárlók / látogatók * 100. Megmutatja, hogy a látogatóid közül hányan vásároltak. Ez a szám iparág függő, de átlagosan 2%- 4%, ami azt jelenti 1000 látogatóból 20 - 40 vásárol.

Pro tipp: Ha növeled a konverziós rátádat, anélkül lesz több vásárlód, hogy többet költenél marketingre.

Ha ez a szám nem optimális, látogatóidra elköltött hirdetési költség egy része kidobott pénz.

Átlagos kosárérték: A nálad vásárlók átlagos rendelési összegét mutatja meg. Abban biztos lehetsz, hogy ezt a számot növelni szeretnéd. Alkalmazz cross-sell ajánlatokat a webshopod kosaránál vagy akár a checkout résznél is.

Pro tipp: Ha az átlagos kosárértéked 13.000 Ft, ösztönözd vásárlóidat ingyenes szállítással vagy extrákkal ha 15.000 Ft felett vásárolnak. Eredmény: Többet költenek nálad.

Javaslatom, hogy mérőszámaidat kizárólag az értékesítésed átfogó képkockáiként vizsgáld, önmagukban semmit nem jelentenek.

Menő dolgokat terjeszteni menő

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.