webshop
3'
Webshop marketing: Így mérd oldalad hatékonyságát
Mátyás Krisztián / 6/4/2020
forrás: Freepik.com
A webshopod mérőszámai olyan mérföldkövek, amelyek segítenek a végső cél elérésének az útján, ami pedig nem más, mint az online bevételed.
Mérőszámaid (KPI) segítenek megvizsgálni értékesítési folyamatodat és optimalizálni a nem annyira eredményes részeket.
Milyen mérőszámok számítanak a webáruházamnál?
#1 Facebook hirdetésnél
Elérés: Azon emberek száma, akik legalább egyszer látták a hirdetéseidet. Ez egy olyan általános mérőszám, amivel képbe kerülsz, hogy hány embernek mutatja meg a hirdetésedet a Facebook. Messzemenő következtetéseket azért itt még nem érdemes levonni.
Átkattintási arány (CTR): Hivatkozáskattintások / elérés * 100. A hirdetések eredményességének egyik fő indikátora, ami arra utal, hogy mennyire találta a beállított célközönség vonzónak a hirdetést.
Pro tipp: A hirdetés szövegének, képének vagy a célközönségnek a változtatásaival lehet növelni az átkattintási arányt.
Kattintási költség (CPC): Megmutatja, hogy mennyibe kerül 1 kattintás ára. A licitálási stratégiák változtatásával csökkenthető az összeg.
Pro tipp: A Facebook motivációja, hogy több bevételt generáljon, ezért minden ami csökkenti a nála elköltött összegeket "nem javasolt" vagy jól eldugott.
További cikk az online marketing trendekről.
#2 Oldalra érkezés után
Forgalom: Az oldalra érkező látogatók száma.
Forrás: Megmutatja, honnan jönnek a látogatóid. Közösségi média, Organikus keresés, Referral linkek vagy direkt megkeresés.
Új vs. visszatérő látogatók: Ez a mérőszám akkor lehet informatív számodra, ha egy remarketing kampányt tervezel, így könnyen összevetheted az előtte-utána eredményeket, hiszen a visszatérő látogatók száma több lesz.
Visszafordulási arány: Azt mutatja meg, hányan hagyják el a weboldalad úgy, hogy csupán egy oldalt láttak és nem böngésztek tovább.
Pro tipp: Érdemes a hirdetéssel együtt vizsgálni, ha túl magas ez a szám, lehetséges, hogy nem jó a célközönség vagy az érkezési oldal üzenete nem egyezik a "hirdetési ígérettel".
Visszafordulási arányod csökkentésére a felhasználói élmény növelése lehet a segítségedre.
Konverziós ráta: Vásárlók / látogatók * 100. Megmutatja, hogy a látogatóid közül hányan vásároltak. Ez a szám iparág függő, de átlagosan 2%- 4%, ami azt jelenti 1000 látogatóból 20 - 40 vásárol.
Pro tipp: Ha növeled a konverziós rátádat, anélkül lesz több vásárlód, hogy többet költenél marketingre.
Ha ez a szám nem optimális, látogatóidra elköltött hirdetési költség egy része kidobott pénz.
Átlagos kosárérték: A nálad vásárlók átlagos rendelési összegét mutatja meg. Abban biztos lehetsz, hogy ezt a számot növelni szeretnéd. Alkalmazz cross-sell ajánlatokat a webshopod kosaránál vagy akár a checkout résznél is.
Pro tipp: Ha az átlagos kosárértéked 13.000 Ft, ösztönözd vásárlóidat ingyenes szállítással vagy extrákkal ha 15.000 Ft felett vásárolnak. Eredmény: Többet költenek nálad.
Javaslatom, hogy mérőszámaidat kizárólag az értékesítésed átfogó képkockáiként vizsgáld, önmagukban semmit nem jelentenek.
Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!
Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!
Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted
Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.