webshop

2'

Webáruház konverzió növelés: Látogatókból vevők

Mátyás Krisztián / 7/14/2020

Webáruház konverziónövelés forrás: Freepik.com

Webáruházad esetén online bevételedet nem csak úgy növelheted, hogy több látogatót szerzel a webshopodra. Legyen szó Facebook, Google Ads vagy akár keresőoptimalizálásról, az egy jó út, ha egyre több látogatót sikerül az oldaladra terelni, ugyanakkor a vásárlás a webshopon történik.

Konverzióoptimalizálással anélkül növelheted a webshopod bevételét, hogy többet költenél a marketingedre.

Ha még új vagy a témában, ajánlom, hogy olvasd el egy korábbi cikkünket a Webshop látogatókból vevők cikket.

Mi számít jó konverziónak?

Ez a szám iparág függő, de átlagosan 2%- 4%, ami azt jelenti 1000 látogatóból 20 - 40 vásárol.

Ennek számításához a konverziós ráta van segítségünkre.

Konverziós ráta: Vásárlók / látogatók * 100. Megmutatja, hogy a látogatóid közül hányan vásároltak.

Megéri konverzióoptimalizálásra időt és pénzt fordítani?

A nagy számok törvénye miatt, minél nagyobb a bevételed, annál inkább.

Nézzünk egy reális példát erre egy valós adatokon alapuló kitalált sportszereket, bicikliket árusító webshop esetében.\ *Az árbevétel és a látogatószám ismert, a többi csupán becslés.

  • Éves árbevétel 60.000.000 HUF
  • Éves látogatószám 140.000
  • Vásárlások száma 2380
  • Konverziós ráta: 1,7%
  • Átlagos kosárérték 25.210 HUF

Tehát nézzük meg, hogy egy 2% - 3% konverziós ráta mekkora árbevétel növekedést jelentene.

Ugyanannyi látogatószám és kosárérték mellett a konverziós ráta

  • 2%=2800 vásárlás, ami 70.588.000 HUF bevételt jelentene.
  • 3%=4200 vásárlás, ami 105.882.000 HUF bevételt jelentene.

Mondhatná az olvasó, hogy ezek a számok csak nagy árbevételű webáruházak esetében térülnek meg, de legyen az a házi feladat, hogy kiszámoljuk, mennyire hatékony a webshopunk.

Hogyan lehet a konverziót növelni egy webshop esetében?

Egy megtervezett, modern és felhasználóbarát webshop kialakításával.

Gondoljunk csak bele mi mikor vásárolunk szívesen egy weboldalon?

Amikor megérkezünk egy webshopra és látjuk, hogy egy modern arculat fogad, kitűnő felbontású képekkel, akkor úgy érezzük, ha innen rendelünk minőséget kapunk.

Hogyan hat a vevőkre az elavult dizájn?

Amikor megérkezünk a webshopra és könnyen eligazodunk a menüjében. Megtaláljuk amit keresünk, a termékleírásokat, specifikációkat és könnyen el tudjuk dönteni nekünk való-e a termék.

Amikor vélemények, garancia, jó visszajelzések megerősítenek benne, hogy az elköltött összegért cserébe azt kapom majd, amit várok.

Amikor nem kell egy felugró másik oldalon a bankkártya adatainkat megadni.

Összefoglalva tehát, minél jobban sikerül bizalmat kelteni a látogatóban, annál könnyebben vásárol majd.

Egyszerű és gyors konverzió növelő tippek

  • Kiváló felbontású képek használata
  • Jól látható "kosárba rakom" gomb
  • Árak és szállítási költség feltüntetése
  • Üzenet fontossági sorrend szerinti bemutatása szövegezésnél
  • Érthető termékleírás, specifikációk, ha lehet videó
  • Termékek több szempont szerinti rendezése
  • Valós vásárlói vélemények feltüntetése

Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.