online marketing
3'
Konverzió növelés: Webshop látogatókból vevők
Mátyás Krisztián / 4/25/2020
Konverzió növelés forrás: Freepik.com
A konverzió jelentése az online marketingben nem más, mint egy elvárt esemény bekövetkezése. Kicsit praktikusabban, egy webshop esetében a konverzió jelentheti a hírlevélre való feliratkozást, ezt általában mikrokonverziónak is nevezik, vagy a vásárlást, amit makrokonverzióként, mint végső cél emlegetnek.
A konverzió számításának módja egyszerű: ha 100 weboldal látogatóból 5 vásárol, akkor a konverziós ráta 5%.
A CRO, vagyis a konverzióoptimalizálás pedig a folyamat, hogy a látogatók lehető legtöbb %-a váljon vásárlóvá.
Ebben az esetben a weboldalad látogatóinak száma nem növekszik.
A webshopunk hatékonyságának növelése pénzt takarít meg nekünk, különösen akkor, ha fizetett PPC hirdetésekkel szerzünk vevőket.
Hogyan növelhetem a webshopom konverzióját?
A CRO egy külön szakterület, amit ha ugyanolyan alapossággal szeretnénk végezni, hónapok kutatása és tesztelése jellemez, ezért az ebben a cikkben leírtak nem tudják lefedni a konverzió növelésének az összes aspektusát.
A cikkben azokra az egyszerűbb elméleti és gyakorlati tippekre fókuszálok, amikkel te magad eredményeket érhetsz el.
A konverzió növelésének titka abban rejlik, hogy a weboldaladra érkező látogató problémájára a te ajánlatod a megoldás.
Először is tehát a piacon lévő sok megoldás között úgy kell pozicionálnod a terméked, hogy kitűnj, és a szűk célcsoportod számára Te légy a megfelelő választás.
Marketing szövegírás
- Célcsoport meghatározása és szegmentálása. Célod meghatározása és a kérdések meghatározása, amiket meg akarsz válaszolni.
- Kvalitatív kutatás. Ügyfélinterjúk, kérdőívek, hőtérképes elemzés.
- Sémák keresése. Milyen problémák, kérdések jönnek fel? Milyen előnyök, ajánlatok mutatkoznak meg? Mik azok a gátak, aggályok, amik a vevőid fejében megfordulnak?
- Üzenet megfogalmazása. Mi az üzenet, amit a látogatóidnak mondasz, mikor a weboldaladra érkeznek?
Építsd fel webshopod szövegezését úgy, hogy minél több kérdésre választ adj, és minél több kételyt eloszlass.
Ha van, folyamatosan aktualizáld a weboldalad GY.I.K. részét.
Marketingpszichológia
A szövegezésnél vedd figyelembe az ismertség 5 fázisát. Az üzeneted mind az 5 típusú látogatónak kell hogy szóljon.
Ha túl szakmain közelíted meg, elijeszted azokat, akik még nem annyira járatosak a témában.
- Ismer téged és a termékeidet, csak még nem tudja pontosan melyiket válassza.
- Ismer téged, de nem tudja hogy neki való-e a terméked.
- Tudja milyen eredményt akar, de nem tudja, hogy a terméked megoldja-e a problémát.
- Ismeri a problémát, de nem tudja, hogy van rá megoldás.
- Nem ismer téged, a terméked, a megoldást és a problémát sem.
Felhasználói élmény (UX)
Arról, hogy pontosan mit jelent, ebből a korábbi cikkünkből informálódhatsz.
Tervezd meg, gondold át a webshopod úgy, hogy figyelembe veszed az alábbiakat.
- Motiváció: Mi motiválja a látogatódat, hogy kattintson (vagy sem)?
- Akadály: Milyen akadályokat kell vennie a látogatódnak, míg elérkezik a vásárlásig?
- Figyelem: Mi terelheti el a látogatód figyelmét attól, hogy kattintson?
- Relevancia: Milyen tartalom/vizuális elem/gomb nem odaillő, ahhoz, hogy a látogatód vásároljon?
- Átlátszóság: Mi nem egyértelmű a látogatód számára?
Légy tisztában minden elemmel az oldaladon, milyen értéket képvisel. Dobd ki ami felesleges.
Ahogyan azt már fentebb írtam, a konverzióoptimalizálás egy folyamat. Ami, hogyha jól működik, növeli a webshopod vásárlásainak számát és ezzel együtt a bevételed is.
Végezetül pedig néhány technikai tipp, amivel kevés erőfeszítéssel, rögtön eredményeket érhetsz el.
Egyszerű és gyors konverzió növelő tippek
- Jó minőségű képek használata
- Jól látható "kosárba rakom" gomb
- Árak, különösen a szállítási költség, egyértelmű feltüntetése
- Kedvezmények hangsúlyozása
- Üzenet fontossági sorrend szerinti bemutatása szövegezésnél
- Érthető termékleírás, specifikációk, ha lehet videó
- Termékek több szempont szerinti rendezése
- Valós vásárlói vélemények
- A checkout folyamatának lerövidítése
Amennyiben a weboldaladat már régen készítetted, könnyen lehet, hogy már kinőtted azt. Egy weboldal dizájnja is az idővel amortizálódik.
Nézd meg, hogyan hat egy felújított weboldal a látogatóidra.
Forrás: Shopify.com, Shoprenter.hu
Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!
Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!
Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted
Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.
Kapcsolódó cikkek
Landing page: Milyen a jó landing oldal?
Mi az a landing page, hol használható és mikor működik jól?
A hirdetéstesztelés művészete
Mit jelent az A/B tesztelés az online marketingben és mit lehet tesztelni?
Wordpress sablon vs. egyedi weboldalkészítés
Mit jelent az egyedi weboldal? Sablon vagy egyedi megoldást válasszak?