közösségi média
3'
Online marketing trendek 2020-ban
Mátyás Krisztián / 1/7/2020
Online marketing trendek: Az Instagram is beújít 2020-ban
Nincs még egy olyan iparág, ami ilyen gyorsasággal változna, mint az online marketing. Ami pár éve még nyerő volt a vállalkozások számára (Facebook-oldal), ma már csak döcög.
Éppen ezért hoztunk nektek néhány trendet, amire érdemes lehet figyelni és picit nagyobb hangsúlyt fektetni 2020-ban.
0. Chatbot
Ez ugyan nem új dolog, viszont egyre kifinomultabbak lesznek a chatbotok az elkövetkezendő években. Ma még a chatbotok leginkább a customer service problémáinak terhét veszik le a vállalkozásokról, ugyanakkor van már néhány egészen jó megoldás a piacon, ami segíti a felhasználói élmény növelését. Példaként a KIA chatbotjával már a Messengerünkbe mászik az autógyártó katalógusa is.
1. Shoppable posztok - közösségi áruház
Nem igazán sikerült még lefordítani a kifejezést, de itt arról van szó, hogy az Instagram és más közösségi média posztokról a weboldalra irányítás nélkül képesek leszünk megvásárolni a kiszemelt terméket. Ezzel is segítve, hogy a "nézelődő" könnyen vásárló legyen, anélkül hogy elkalandozna másfelé.
2. Direkt üzenetek
2020 legnagyobb online marketing trendje közelebb hozza a cégeket a potenciális ügyfeleikkel. A direkt üzenetek olyan lehetőségeket nyújthatnak a vállalkozások számára, amivel a vásárlók egy olyan platformon lépnek velünk közvetlen kapcsolatba, ahol a kommunikáció villámgyors és ahol a barátaikkal/családtagjaikkal beszélgetnek. Érdemes lehet őket ösztönözni akciókkal, kedvezményekkel, hogy kapcsolatba lépjenek veletek a közösségi oldalaitokon.
3. Mikro-influenszerek
Az influenszer marketing elég hatékony módszernek bizonyult az elmúlt években, egy gond van csupán vele, hogy baromi drága. A legnagyobb és legtöbb embert elérő influenszerekért licitálni a nagy multikkal szemben egy kisvállalkozásnak nincs sok esélye. Éppen ezért egy remek alternatíva a mikro-influenszerek megbízása, akik csupán ingyenes termékmintákért megemlítik céged.
4. E-mail marketing újratervezve
A hagyományos e-mail marketing CTR, vagyis átkattintási aránya csökkenőben van. Az online marketingesek azért nem adják fel az e-mail marketinget, inkább csak újra tervezik. A legújabb trendek 2020-ban, olyan e-mailek, amik modern és tökéletesen reszponzív dizájnnal valamint klikkelhető gombokkal keltik a feliratkozóban azt az érzést, hogy egy külön weboldalra érkezett, nem pedig egy újabb spam üzenetet kapott.
5. Alternatív közösségi média platformok
A Facebook növekedésének lassulása és adatbiztonsági botrányai miatt 2020-ban érdemes lehet kisebb csatornákat is kipróbálni a növekedésre, mint például a Pinterest, Reddit, Quora, Medium stb. Ha Z generációs célközönséged van akkor szóba jöhet még a Snapchat és a Tiktok is.
6. Google Snippets (Featured snippets)
A Google keresőlistájának háborújában a Featured snippet egy igazi atombomba. Itt ugyanis a legtöbb helyet foglaló hirdetésekre többen kattintanak. Létezik lista, bekezdés vagy táblázat snippetje a Googlenek.
7. Vlogolás
YouTube-on, Instán, liveban bárhol. Sokkal közvetlenebb az ha a célközönséged szemébe nézve beszélsz a termékedről, szolgáltatásodról vagy alkotsz véleményt az iparágadról. Az már eleve hitelességet sugall, ha adod az arcod a cégedhez és az ügyfeleid is könnyebben tudnak kötődni majd ahhoz, amit mondasz.
A 2020 rengeteg izgalmat rejt online marketing szempontból, de mégis elmondható, hogy a "személyesebb és közvetlenebb" kapcsolatok erősítése, valamint a technológiai újítások fognak tarolni ebben az évben.
Forrás: 99designs.com
Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!
Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!
Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted
Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.