weboldalkészítés

3'

Wordpress sablon vs. egyedi weboldalkészítés

Mátyás Krisztián / 4/27/2020

Weboldalfejlesztés - UX design

Akár induló vállalkozás esetén, vagy már meglévő weboldal újratervezésénél dilemmát okozhat, hogy milyen típusú weboldalt készíttessünk magunknak. Itt legtöbb esetben az igényeket és a büdzsét kell megfontolni, hogy eldöntsük: sablon típusú weboldalt vagy egyedi megjelenést szeretnénk.

Lássuk mi a különbség az egyes weboldal típusok között

Mielőtt hozzákezdenék, mindenképp tisztázzuk, hogy rengeteg weboldalkészítő cég ajánlja egyedi weboldal néven az átszínezett sablon megoldásait, ebben a cikkben a sablon az sablon, az egyedi pedig teljesen egyedi front-end (grafikai tervezés és fejlesztés).

Sablon weboldal

A sablon weboldal egy már előre megtervezett arculat, amit le tudunk tölteni a weboldalunkhoz. Ebben az esetben a leendő weboldal-tulajdonos kiválaszthatja milyen menürendszerrel, dizájnelemekkel és elrendezéssel szeretné az oldalát látni. Az egyes elemek minimálisan testreszabhatóak (pl.: színválasztás, méretezés), viszont a nagyobb volumenű változtatásokra már nem alkalmas.

Alapvetően egész jó sablonok vannak jelen a piacon pár tízezer forintért, ezeket a themeforest.net-en ki is lehet próbálni.

Előny

  • Gyors: Mert letölthető és rögtön telepíthető.
  • Olcsó: Vannak ingyenes sablonok, de a fizetősek is kb. maximum $59-ba kerülnek.

Hátrány

  • Rugalmatlan: Ha valamit ki akarunk cserélni rajta, lehet, hogy nem lehetséges.
  • Tömeg: Félő (főként az ingyenesnél), hogy szembetalálkozunk vele az interneten.
  • Lassú: A sok felesleges dizájnelem és tartalom miatt jelentősen csökkenhet a teljesítmény.

Egyedi arculatú weboldal

Az egyedi weboldal a vállalkozás brandjére megtervezett megoldás. A tervezés több fázisú, nagyobb a mozgástér. Az egyedi weboldalkészítés menete a háttérmunkában rejlik, ahol lehetősége van a weboldal készítőjének arra, hogy jól megtervezze, mire is van szüksége a végfelhasználónak.

Ebben az esetben nem csak a vizuális (UI) dizájn lesz egyedi, de a felhasználói élmény (UX) is megtervezésre kerül.

A UX dizájn lényege röviden: Megtervezni azt, hogy hogyan fog a látogató böngészni a weboldalunkon és elhárítani minden akadályt a vásárlástól/kapcsolatfelvételtől.

Ezekkel a finomhangolásokkal jelentős konverziónövekedés (vásárlás, feliratkozás stb.) érhető el.

Előny:

  • Egyedi: Tökéletesen tükrözi a vállalkozás brandjét, arculatát.
  • Hatékony: A felhasználói élmény tervezése is szabadabb, ami végső soron növelheti a vásárlások számát.
  • Megbízhatóbb, hiszen egy egyedi megoldás pontosan az várható igénybevételre van tervezve.
  • Személyre szabott, tehát a rég vágyott funkciók integrálhatóak.

Hátrány:

  • Az egyedi arculatú weboldal elkészítése drágább, kb. a sablon megoldás kétszerese.
  • A tervezés és kivitelezés időigényesebb, általában 6-8 hét.
Van-e lehetőség egyedi arculatú (front-end) dizájnra WordPress (back-end) admin felülettel?

Igen, ez egy viszonylag bevett gyakorlat. Sokan ezt a megoldást részesítik előnyben, hiszen a már jól megszokott adminisztrációs felületen továbbra is tudnak blogolni illetve elemeket hozzáadni, miközben élvezik az egyedi arculatú weboldalukat.

Összegzés

Arra a kérdésre a válasz, hogy kinek van szüksége egyedi és kinek pedig sablon megoldásra az a weboldalkészítésre szánt összegtől, cég jellegétől, méretétől és tevékenységétől függ.

Készítettünk egy cikket a weboldalkészítés árairól 2020-ban, ebben benne van a sablon és egyedi típusú fejlesztés is részletesen.

Sablon típus ajánlott

  • Kezdő vállalkozások, startupok: Amennyiben nem a weboldalból fog származni a bevétel túlnyomó része, abban az esetben egy sablon megoldás elegendő.
  • Ahol az online jelenlét elegendő: Az olyan vállalkozásoknak, akiknek csak azért van szükségük weboldalra, hogy rájuk találjanak az interneten és informálni tudják a vevőiket, hogy mit is csinálnak.

Ezekre a megoldásokra az Espresso csomagunkat tudjuk ajánlani.

Egyedi webdizájn ajánlott

  • Jelentős árbevételű cégek: Egy olyan cég, akinek több 10 vagy akár 100 milliós éves árbevétele van és fontos számára a cég hírneve, brandje.
  • Sok alkalmazottat foglalkoztató középvállalkozások, ahol adminisztratív (pl.: álláshirdetés) szempontból könnyíti meg a weboldal a vállalkozás mindennapjait.
  • Egyedi funkciók, elképzelések: Abban az esetben, ha olyan funkciókról van szó, amik segítik a vállalkozás mindennapi működését pl.: kalkulátorok, termékminta választó funkció, speciális árajánlatkérő stb.
  • Egy nagy forgalmú webshop esetében az egyedi weboldalnál a konverzió, vagyis a vásárlások száma optimalizálhatóbb.

Érdekességképpen egy évi 100 millió forint bevételű webshop esetében, ha csupán 1%-kal sikerül javítani a konverziós számokat, az 1 millió forint. Ez azt jelenti, hogy már 1 éven belül visszahozza az árát, az egyedi fejlesztés.

Ezekre pedig a Cappuccino csomagunkat ajánljuk.

Bízom benne, hogy sikerült egy átfogó képet mutatni arról, hogy milyen weboldalra van szükséged. Ha még mindig vannak benned kérdések, keress minket bátran!

Menő dolgokat terjeszteni menő

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.