Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.

weboldalkészítés

6'

Weboldal készítés árak 2020-ban Magyarországon

Mátyás Krisztián / 4/17/2020

Weboldalkészítés árak 2020-ban

Ha gondolkodtál már azon, hogy cégednek új weboldalt készíttess, vagy éppen a régi weboldaladat újra terveztesd, biztosan belefutottál abba a problémába, hogy fogalmad sincs, mennyibe kerülhet. Az ok, pedig teljesen érthető, hiszen ahány szabadúszó vagy weboldalkészítő cég, annyiféle árazás.

A webfejlesztést a házépítéshez lehetne hasonlítani, ahol, ha feltesszük a kérdést a kivitelezőnek, hogy mennyibe kerül egy új ház felépítésének az ára, ugyanazt a választ fogja mondani: attól függ. Hasonlóan függ az ár a megrendelő igényeitől, a ház funkcióitól, és attól, hogy milyen minőségű alapanyagokat szeretnénk használni.

Ez a cikk azért született, hogy elkalauzoljon téged a weboldal készítés világába, és tabuk nélkül leírja milyen weboldalt és mennyiért kapsz.

Mennyibe kerül egy weboldal készítése 2020-ban?

A Google találati listáját nézegetve elmondható, hogy egy weblap elkészítésének az ára 40.000 Ft-tól a 2.000.000 Ft-ig terjedhet.

Egy informáló weboldal átlagos ára kb. 250e Ft, míg egy webshopé kb. 400e Ft. Az egyedi dizájn pedig kb. 200e Ft-tal lesz drágább mindkét esetben.

Ettől persze vannak kiugróbb esetek, amikor cégóriásoknak kell teljesen egyedi megoldásokat kínálni. Értelmezhető példaként egy Alza.hu és egy kézműves termékeket forgalmazó cégnek is webshopja van, csak míg az egyik 15 termékkel és csekély látogatottsággal kell, hogy elbírjon, addig az Alzánál a többezer terméktől, a vállalatirányítási és egyéb készletgazdálkodási rendszerek integrálásról beszélünk. Így könnyebben elképzelhető, hogy ez a megoldás nem fog 2.000.000 Ft-ból sem kijönni.

Nézzük tehát azokat a tényezőket, amitől egy weboldal ára függ.

Mitől függ egy honlap elkészítésének az ára?

Először is a legváltozóbb tényező a képletben az Te magad vagy, hiszen általában van egy elképzelés, egy jó ötlet, ami nem csak jó online jelenlétet biztosít, de segít a marketingedben vagy céged adminisztrációjában is.

Ezek a funkciók lehetnek: időpontfoglalás, fizetés, hírlevél feliratkozás, felhasználói felület bejelentkezés, blog, chatbot integráció, asztalfoglalás, 3D virtuális séta, CRM integráció és kb. bármi :)

Háromféle típusú weboldalt különböztetünk meg

  1. Landing page: Ez egy 1 oldalas értékesítő weboldal, ami a legtöbb esetben arra való, hogy, bemutassa és értékesítse az eseményedet, konferenciádat, könyvedet stb.
  2. Céges informáló weboldal: Ez pedig a hagyományos weboldal, ami bemutatja, kik vagytok, mivel foglalkozik a vállalkozásod és hogyan léphetnek kapcsolatba veletek.
  3. Webshop: Webáruház, ami nem csak bemutatja a termékeid, de egy igazi pénztermelő nagyágyú lehet a vállalkozásodban.

Az ár a bonyolultsággal és komplexitással egyenes arányban növekszik, tehát a landing page-nél a legkevesebb és a webshopnál a legtöbb.

Kétféle kivitelezésű weboldalt különböztetünk meg, ami meghatározó az árban.

  1. Sablon megoldás: Egy előre elkészített sablont tölt le a szakember, és vállalkozásodra szabja. Ezeket a sablonokat általában Wordpress, Wix, Webflow CMS-sel, vagyis admin felülettel kapjátok.
  2. Egyedi dizájn: Ez azt jelenti, hogy a weboldaladat egy dizájner tervezi és rajzolja meg, majd odaadja egy webfejlesztőnek aki összerakja az oldal front-endjét. Az egyedi dizájn UX/UI fejlesztést foglal magába, ami azt jelenti, hogy a vizuális dizájn mellett a használhatóságot is megtervezik.

A sablon megoldás ára olcsóbb, az egyedi drágább.

(*Kiegészítés: Sajnos sokan a piacon egyedinek nevezik azt is, ha átszíneznek egy sablont és átállítják a betűtípust!)

Sok esetben előfordul, hogy egy olyan vállalkozás, aki már rendelkezik sablon típusú weboldallal, egyszerűen kinövi a weboldalát. Rájön arra, hogy rengeteg adminisztrációtól, felesleges telefonálgatástól tud megszabadulni azzal, ha egyedi funkciókkal vértezi fel a honlapját. Ilyenkor jöhet szóba a weboldal újratervezés.

A legtöbb esetben elmondható, hogy egy weboldal újratervezésnél a meglévő weboldalt teljesen új kinézetű weboldal váltja fel, ami munkaidőben és pénzben megegyezik az új weboldal készítésével.

Ki a weboldal készítője?

A Wordpress és hasonló weboldalkészítő motorok elterjedésével, eléggé felhígult a piac. Ami azt jelenti, hogy egy olyan weboldalt ami kint van az interneten és néz ki valahogy, kb. 1 hónap tanulással egész jól meg lehet tanulni készíteni. Többek között ez is az oka annak, hogy ennyire eltérő egy weboldal készítésének az ára.

weboldalkeszites-szabaduszo-ugynokseg
Szabadúszó vs. ügynökség

Itt négy kategória jutott eszembe:

  • szabadúszó webfejlesztő
  • online marketing szakember
  • kis webügynökség
  • nagy webügynökség

Szabadúszó webfejlesztő:

Előny: Ért a programozás részéhez, ha kell egy extra funkció, valószínűleg meg tudja csinálni.

Hátrány: A weboldal a legtöbb esetben nem lesz szép, és nem adja el a termékeid.

Szabadúszó online marketinges:

Előny: Valószínűleg értékesítésre kiélezett weboldalt kapsz, bugyiszaggató szöveggel, ha van szépérzéke, még a dizájn is egész jó lehet.

Hátrány: Ha valami elromlik, bajban lesz, és az extra funkciók sem fognak igazán teljesülni. A weboldal gyorsasága pedig szintén nem lesz villámgyors.

Webügynökség:

Előny: Mindenre meg van a szakértelmük, átlátják a piacot és megbízható szolgáltatást nyújtanak. A kis ügynökségek, mint a miénk pedig még inkább tudnak fókuszálni a projektedre.

Hátrány: A nagyobb (+15 fő) webügynökségek árazásai magasabb lehetnek.

Egy weboldalkészítés projekt sikerét nem az határozza meg, hogy neked mennyire tetszik a végeredmény, sokkal inkább, hogy az üzenet célba ér-e és hozza a konverziós számokat.

Egy eredményes weboldal látogatóidból, vevőket generál.

Ehhez pedig szükséged van három dologra: marketingszemléletű szövegezésre, egy bizalmat keltő dizájnra és egy megbízható fejlesztésre. És ez aligha kivitelezhető egy személyben.

Drágább-e egy ügynökség, mint egy szabadúszó?

Ennél a kérdésnél tényleg meg kell különböztetni kis és nagy ügynökséget. Egy nagy ügynökség, akinek az ügyfelei között multinacionális nagyvállalatok is szerepelnek, valóban magasabb árazással dolgozhat. Ez az ár legtöbb esetben óradíjas kalkulációban történik, ami kb. 14.000 - 18.000 Ft/óra. A projekt kezdésekor készítenek egy becslést, attól függően, hogy mennyi időbe telik és ezt beszorozzák a fenti árakkal.

Egy hozzánk hasonló kis webügynökség és egy szabadúszó árai között nem sok különbség van, az pedig leszögezhető, hogy egy jó szabadúszó szakember sem készíti el 200e Ft alatt a weboldalad.

Abban szintén biztos lehetsz, hogyha ügynökséget bízol meg projekteddel, nem csak az alapvető funkciók fognak működni, de a felhasználói élmény is maximalizálva lesz.

Mennyiért készítjük el mi?

  • A mi árainkat nézve egy sablon céges weboldal ára 200e Ft-tól kezdődik.
  • Az egyedi fejlesztés ára pedig 300e Ft - 500e Ft.
  • Webshop esetében a sablon megoldás kb. 350e Ft, míg egy egyedi kb. 550e Ft.

A fenti árak csupán iránymutatásként szolgálnak, a pontos ár a specifikációktól függ.

Mi nincs benne a weboldalkészítés árában?

A weboldalkészítés ára nem tartalmazza az alábbiakat:

  • domain név (kb. évi 2000Ft)
  • tárhely (0 Ft - 20e/hó)
  • bővítmények (ingyenestől - $60-ig)
  • sablonok ára (ingyenestől - az egyszeri kb. $48-ig)

A kérdés tehát az, milyen számszerűsíthető hozamot vársz el a befektetésedtől?

Ha úgy tekintesz weboldaladra, hogy 2, 5 vagy akár 10%-kal növeli árbevételed, mennyi idő alatt hozza vissza az árát egy pl. 350e Ft-os munka? Jó matekot :)

Ha felkeltettük az érdeklődésed és weboldalkészítésben gondolkodsz, legyen akár egyszerű sablon vagy egyedi megoldás, kérj ingyenes visszahívást, és beszéljük át elképzeléseidet!

Menő dolgokat terjeszteni menő

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.