weboldalkészítés

3'

Landing page: Milyen a jó landing oldal?

Mátyás Krisztián / 10/3/2020

Landing page optimalizálás. Kép forrás: Freepik.com

Mi az a landing page?

A landing page egy olyan, általában egy oldalas, értékesítési weboldal, amely bemutatja az eladni kívánt termék, szolgáltatás, esemény, stb. előnyeit, és vásárlásra ösztönzi a látogatót.

Milyen a jó landing oldal?

Ha egyszerűen és nyersen szeretnék fogalmazni, semmi nem számít, csak az, hogy eladja a terméked. Az ördög viszont a hogyanban rejlik.

Egy általános céges weboldal vagy webshop termékoldal sok olyan információt tartalmazhat, ami a célközönség számára irreleváns, ami miatt nem kelti fel az érdeklődést, és nem konvertál.

Ahhoz, hogy eredményes legyen a landing oldal, a legfőbb szempont, hogy egy átfogó marketing kampány részeként a megfelelő célközönséghez szóljon.

Landing page (értékesítési oldal) készítés sikertényezői

1. Megfelelő igényfelmérés

Az alapos igényfelmérés nem csupán a landing page-ekre igaz, hanem minden weboldalkészítés projekt alapja. Sokan félvállról veszik, hiszen "majd kialakul". Ugyanakkor, ha az elején nem derülnek ki a későbbi funkcionalitási igények (pl.: fizetés, automatikus számlázás, stb.), könnyen olyan megoldásokat, bővítményeket választhatunk, amik nem kommunikálnak egymással.

2. A célközönség legpontosabb meghatározása

Buyer perszóna landing page
Buyer perszóna forrás: Oberlo.com

forrás: oberlo.com\ Nem véletlenül kezdi az összes marketinges a kérdéseit azzal, hogy ki a célközönség. Hiszen ha úgy készítünk valamit, hogy nem tudjuk pontosan behatárolni a végfelhasználó igényeit, nem lehet eredményes a projekt.

A célközönség meghatározásánál használunk Buyer vagy Hipotézis Perszónákat, így a szövegírást egy könnyebben megfogható személynek készítjük.

Pro tipp: Minél mélyebben kutatjuk és teszteljük a célközönséget és hagyatkozunk kevésbé a megérzéseinkre, annál borítékolhatóbb a végeredmény.

3. Marketing szövegírás

Bátran állíthatjuk, hogy a landing oldal készítés legfontosabb sikertényezője a szövegezés. A marketing szövegezésnek nem csupán az a feladata, hogy informáljon a funkciókról, sőt. Az a célja, hogy a látogató érzelmeire hatva bemutassa a termék előnyeit és vásárlásra ösztönözze a látogatót.

Ezt úgy tudjuk elérni, hogy a megfelelő kutatásokra alapozva ún. értékajánlatokat készítünk és az ezekből fogalmazott frappáns szövegeket jó sorrendben tálaljuk.

Példa a Mokapot esetében:

Ügyfeleink értékajánlata: több vevő \ Szövegezés: Megnyerő weboldal, érj el több vevőt, vevőszerző eszköz, weboldal = befektetés.

Pro tipp: Cél: Kevesebb szöveggel, többet mondani. Sok szövegnél a látogatók összességében kevesebbet olvasnak, főként mobilon.

4. Dizájn kialakítása

A dizájnelemek célja, hogy az átadni kívánt üzenetet vizuálisan segítsék, a modern és releváns megjelenés mellett pedig bizalmat keltsenek a látogatókban.

A jó dizájn segíti a látogató szemét végigvezetni az üzeneten és ezzel egyidőben nem késztet túlzott gondolkodásra felesleges, vagy nem egyértelmű elemekkel. Tehát minden navigációs "akadályt" elgördít az útból, hogy kiemelkedő legyen a felhasználói élmény.

A modern és célközönséghez illő megjelenés célja nem az, hogy minden türkiz és csili-vili legyen, mint a Mokapotnál :), hanem, hogy a felhasználóbarát navigálhatóság mellett bizalmat és profizmust keltsen a célközönségben.

5. Megbízható, profi webfejlesztés

A Wordpress terjedésével sokan elsajátították alapszinten egy weboldal elkészítésének technikai rejtelmeit, aminek eredménye sok esetben elég és bizonyosan költséghatékonyabb.

Ugyanakkor vannak cégek, akik egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy a landing page elemei, szövegei mobil nézetben össze-vissza rálógjanak egymásra és ne legyenek reszponzívak.

Emiatt a landing page készítés utolsó sikertényezője a megbízható fejlesztés, hiszen a fizetési funkciók, automatikus számlázás és email küldésen túl az apró részletek azok, amik hozzájárulnak a látogatók vásárlóvá alakításához, a konverzióhoz.

Menő dolgokat terjeszteni menő

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.