weboldalkészítés
3'
Landing page: Milyen a jó landing oldal?
Mátyás Krisztián / 10/3/2020
Landing page optimalizálás. Kép forrás: Freepik.com
Mi az a landing page?
A landing page egy olyan, általában egy oldalas, értékesítési weboldal, amely bemutatja az eladni kívánt termék, szolgáltatás, esemény, stb. előnyeit, és vásárlásra ösztönzi a látogatót.
Milyen a jó landing oldal?
Ha egyszerűen és nyersen szeretnék fogalmazni, semmi nem számít, csak az, hogy eladja a terméked. Az ördög viszont a hogyanban rejlik.
Egy általános céges weboldal vagy webshop termékoldal sok olyan információt tartalmazhat, ami a célközönség számára irreleváns, ami miatt nem kelti fel az érdeklődést, és nem konvertál.
Ahhoz, hogy eredményes legyen a landing oldal, a legfőbb szempont, hogy egy átfogó marketing kampány részeként a megfelelő célközönséghez szóljon.
Landing page (értékesítési oldal) készítés sikertényezői
1. Megfelelő igényfelmérés
Az alapos igényfelmérés nem csupán a landing page-ekre igaz, hanem minden weboldalkészítés projekt alapja. Sokan félvállról veszik, hiszen "majd kialakul". Ugyanakkor, ha az elején nem derülnek ki a későbbi funkcionalitási igények (pl.: fizetés, automatikus számlázás, stb.), könnyen olyan megoldásokat, bővítményeket választhatunk, amik nem kommunikálnak egymással.
2. A célközönség legpontosabb meghatározása
forrás: oberlo.com
\
Nem véletlenül kezdi az összes marketinges a kérdéseit azzal, hogy ki a célközönség. Hiszen ha úgy készítünk valamit, hogy nem tudjuk pontosan behatárolni a végfelhasználó igényeit, nem lehet eredményes a projekt.
A célközönség meghatározásánál használunk Buyer vagy Hipotézis Perszónákat, így a szövegírást egy könnyebben megfogható személynek készítjük.
Pro tipp: Minél mélyebben kutatjuk és teszteljük a célközönséget és hagyatkozunk kevésbé a megérzéseinkre, annál borítékolhatóbb a végeredmény.
3. Marketing szövegírás
Bátran állíthatjuk, hogy a landing oldal készítés legfontosabb sikertényezője a szövegezés. A marketing szövegezésnek nem csupán az a feladata, hogy informáljon a funkciókról, sőt. Az a célja, hogy a látogató érzelmeire hatva bemutassa a termék előnyeit és vásárlásra ösztönözze a látogatót.
Ezt úgy tudjuk elérni, hogy a megfelelő kutatásokra alapozva ún. értékajánlatokat készítünk és az ezekből fogalmazott frappáns szövegeket jó sorrendben tálaljuk.
Példa a Mokapot esetében:
Ügyfeleink értékajánlata: több vevő \ Szövegezés: Megnyerő weboldal, érj el több vevőt, vevőszerző eszköz, weboldal = befektetés.
Pro tipp: Cél: Kevesebb szöveggel, többet mondani. Sok szövegnél a látogatók összességében kevesebbet olvasnak, főként mobilon.
4. Dizájn kialakítása
A dizájnelemek célja, hogy az átadni kívánt üzenetet vizuálisan segítsék, a modern és releváns megjelenés mellett pedig bizalmat keltsenek a látogatókban.
A jó dizájn segíti a látogató szemét végigvezetni az üzeneten és ezzel egyidőben nem késztet túlzott gondolkodásra felesleges, vagy nem egyértelmű elemekkel. Tehát minden navigációs "akadályt" elgördít az útból, hogy kiemelkedő legyen a felhasználói élmény.
A modern és célközönséghez illő megjelenés célja nem az, hogy minden türkiz és csili-vili legyen, mint a Mokapotnál :), hanem, hogy a felhasználóbarát navigálhatóság mellett bizalmat és profizmust keltsen a célközönségben.
5. Megbízható, profi webfejlesztés
A Wordpress terjedésével sokan elsajátították alapszinten egy weboldal elkészítésének technikai rejtelmeit, aminek eredménye sok esetben elég és bizonyosan költséghatékonyabb.
Ugyanakkor vannak cégek, akik egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy a landing page elemei, szövegei mobil nézetben össze-vissza rálógjanak egymásra és ne legyenek reszponzívak.
Emiatt a landing page készítés utolsó sikertényezője a megbízható fejlesztés, hiszen a fizetési funkciók, automatikus számlázás és email küldésen túl az apró részletek azok, amik hozzájárulnak a látogatók vásárlóvá alakításához, a konverzióhoz.
Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!
Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!
Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted
Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.
Kapcsolódó cikkek
"Kis" felhasználói élménybeli hibák, nagy kiesett bevétel
Hogy lehet egy rossz vizuális kialakítással félmillió embert kiakasztani?
A hirdetéstesztelés művészete
Mit jelent az A/B tesztelés az online marketingben és mit lehet tesztelni?
Wordpress sablon vs. egyedi weboldalkészítés
Mit jelent az egyedi weboldal? Sablon vagy egyedi megoldást válasszak?