online marketing

5'

7 tipp, amivel növelheted céged online jelenlétét

Mátyás Krisztián / 3/17/2020

Néhány tipp, amivel felpörgetheted vállalkozásod online jelenlétét.

A koronavírus miatt kialakult krízishelyzet fenekestül felforgatja az emberek mindennapjait, ezzel elősegítve néhány iparágban a gazdasági lassulást és válsághelyzetet. Nem tagadom, engem is a #maradjotthon mozgalom inspirált arra, hogy a tippjeimet megosszam veletek, azt viszont ígérem, hogy több szó a helyzetről nem fog elhangozni.

Ebben a cikkben alap tippeket szeretnék megosztani veletek, amikkel egyszerűen növelhetitek a vállalkozásotok online jelenlétét és biztosíthatjátok be cégetek internetes megjelenését.

Miért van szükségem az online jelenlétem növelésére?

A feltevésem egyszerű: Amennyiben az emberek otthon maradnak, úgy az eddig személyes jelenléten alakuló cégeknek irányt kell változtatniuk, hogy fenntartsák vásárlóik érdeklődését. Ezt a legkönnyebben a Facebook, Instagram, Google és egyéb online marketing eszközökkel tehetik meg.

Az emberek még több időt fognak tölteni otthon, a mobiltelefonjukat és laptopjukat böngészve.

A kérdés csak az, te szeretnél az lenni akikkel találkozik a képernyőn, vagy a versenytársaid?

Íme tehát 7 tipp, ami segít az online jelenléted növelésében

#1 Készíts Facebook csoportot, ha még eddig nem tetted

Ha már van Facebook oldalad, akkor azzal könnyedén készíthetsz egy csoportot, ahol továbbra is tarthatod a kapcsolatot az ügyfeleiddel. Azért érdemes csoportot készíteni a Facebook oldal mellett, mert ez egy sokkal személyesebb terep, ahol igazi közösséget építhetsz. Ahol a csoporttagok megoszthatják egymással ötleteiket, problémáikat, sikereiket. Ez még azért is jó, mert itt a csoporttagok generálják a tartalmakat, kevésbé melós számodra fenntartani a naprakészséget, mint a Facebook oldaladon.

#2 Regisztráld a vállalkozásod a Google Cégem rendszerébe

Ha eddig még nem volt, ez egy remek lehetőség, hogy, ha lokális vállalkozásod van (étterem, kávézó, szálláshely, konditerem), növelni tudd az online megjelenésed. A Google Cégemben ki tudsz alakítani magadnak egy cégprofilt, ami megtalálható a Google térképén. Itt naprakész információkkal tudod segíteni a vevőidet a nyitvatartásról, telefonszámodról, weboldalad címéről és termékeidről. Ide kattintva tudod regisztrálni magad.

#3 Készíts, vagy tervezd újra weboldalad/webáruházad

Ha még nincs vállalkozásodnak webáruháza, akkor hatalmas dilemma lehet számodra a helyzet, mert nem tudod, hogy a költségcsökkenteni, vagy innoválni/beruházni lenne érdemes. Itt mérlegeld a költségeket és a tartalékaidat. Ha a költségcsökkentés mellett döntesz, még mindig választhatsz egy sablon típusú weboldalt, ami olcsóbb és gyorsabban kész van.

Ha pedig van weboldalad, akkor érdemes megbizonyosodni róla, hogy működik-e a mobilon. Ez azért nagyon fontos, mert a böngészések több mint fele mobilról érkezik, ezért egy mobilbarát weboldallal megduplázhatod a minőségi látogatóid számát.

Ha van Wordpress weboldalad, de nincs webshop funkciója, akkor egy Woocommerce bővítmény hozzáadásával webshopot készíthetsz meglévő informáló weboldaladból, ahová már fel is töltheted a termékeidet.

A szállás.hu dizájnjának fejlődése 2011 és 2020 között.
A szállás.hu dizájnjának fejlődése 2011 és 2020 között.

#4 Légy jelen a Facebookon és Instán

Ahhoz, hogy erősítsd a céged online jelenlétét és fenntartsd az érdeklődést a közösségi média hatalmas segítségedre lehet. Egyértelműnek tűnhet, de most még kritikusabb, hogy átnézd, hogy mit kommunikálsz a közösségi média oldaladon.

  • Légy naprakész, informáld ügyfeleidet a változásokról
  • Kérd meg vevőidet, ügyfeleidet hogy kövessék a Facebook oldaladat
  • Kérd meg kollégáidat, hogy segítsenek be a tartalomgyártásba
  • Készíts live videókat és oszd meg ügyfeleiddel
  • Posztolj minőségi tartalmat (ezt kifejtem lentebb)

#5 Gyárts minőségi tartalmat

Ha eddig nem volt annyira fókuszban a tartalomgyártás, akkor érdemes lehet belejönni. Semmi sem idegesítőbb mint még egy megmondom a véleményemet a helyzetről poszt, helyette inkább gondolkozz azon, hogyan segíthetnél az ügyfeleid problémáit alternatív módon megoldani.

  • Használj jó minőségű stock fotókat pl. a Pexels, Unsplash, Pixabay oldalakról.
  • Szerkeszd meg őket képszerkesztővel, használj ehhez Canvát, vagy esetleg Adobe Sparkot.
  • Figyelj a szövegezésre, legyen egyszerű, kézzelfogható, váratlan, motiváló ja és igen, a sztorikat imádja mindenki.
  • Készíts egy tartalomnaptárt, ahová megtervezed, mit mikor posztolsz, legyenek összefüggő, egymásra épülő cikkeid.
  • Mérd az eredményeidet bit.ly link generátorral. Így pontosan meg tudod nézni, hogy az egyes linkekre hányan kattintottak, hány embert sikerült elérni, illetve tetszőlegesre módosíthatod a linket.

#6 Készíts chatbotot Facebookra vagy weboldaladra

A chatbotok funkcióiról és felhasználásáról már korábban írtunk. A céged online jelenlététben rendkívül nagy segítség lehet, még abban az esetben is, ha csak egy lebutított funkciójú chatbotot készítesz magadnak. A bizonytalan helyzetben az ügyfeleid nagy eséllyel kérdésekkel fognak bombázni a nyitvatartásról, ételkihordásról, bérlet meghosszabbításról stb., amire egy GYIK funkciójú chatbot máris megoldásként szolgálhat.

Kísérletezz a Manychat és Chatfuel alkalmazásokkal.

Plusz 1 pont a chatbot mellett: Aki a chatbotodra kattint, az automatikusan engedélyezi, hogy hozzáférhetsz a Facebook adataihoz, és amikor újra élénkülni kezd a gazdaság, lehetőséged lesz push üzenetet küldeni egykori vásárlóidnak, hogy ne felejtsenek el újra betérni hozzád.

#7 Hirdess Facebookon vagy Google-ön

Megfontolt döntésnek tűnik, ha megszorításokat hozunk és visszavágjuk az online marketing büdzsét is, hogy átvészeljük a nehezebb időket, ugyanakkor van itt egy lényeges tény:

Az emberek a képernyőre lesznek tapadva.

Helyette inkább strukturáld át a költségeidet. Érdemes lehet lecsökkenteni az offline marketing kiadásaidat. (A rendezvények, üzleti megbeszélések és egyéb találkozók amúgy is nagy valószínűséggel el lesznek halasztva). Az itt megspórolt összeget pedig költsd nyugodtan az online marketingedre.

Záró gondolatként pedig csak annyit tennék hozzá, hogy a legnagyobb innovációkat a szükséghelyzetek idézték elő. Lehet, hogy most sok minden megváltozott és kilátástalannak tűnik a helyzet, de a pánik helyett alkalmazkodj és fókuszálj lehetőségeidre.

Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.