online marketing

3'

Konverzió növelés: Webshop látogatókból vevők

Mátyás Krisztián / 4/25/2020

Konverzió növelés forrás: Freepik.com

A konverzió jelentése az online marketingben nem más, mint egy elvárt esemény bekövetkezése. Kicsit praktikusabban, egy webshop esetében a konverzió jelentheti a hírlevélre való feliratkozást, ezt általában mikrokonverziónak is nevezik, vagy a vásárlást, amit makrokonverzióként, mint végső cél emlegetnek.

A konverzió számításának módja egyszerű: ha 100 weboldal látogatóból 5 vásárol, akkor a konverziós ráta 5%.

A CRO, vagyis a konverzióoptimalizálás pedig a folyamat, hogy a látogatók lehető legtöbb %-a váljon vásárlóvá.

Ebben az esetben a weboldalad látogatóinak száma nem növekszik.

A webshopunk hatékonyságának növelése pénzt takarít meg nekünk, különösen akkor, ha fizetett PPC hirdetésekkel szerzünk vevőket.

Hogyan növelhetem a webshopom konverzióját?

A CRO egy külön szakterület, amit ha ugyanolyan alapossággal szeretnénk végezni, hónapok kutatása és tesztelése jellemez, ezért az ebben a cikkben leírtak nem tudják lefedni a konverzió növelésének az összes aspektusát.

A cikkben azokra az egyszerűbb elméleti és gyakorlati tippekre fókuszálok, amikkel te magad eredményeket érhetsz el.

A konverzió növelésének titka abban rejlik, hogy a weboldaladra érkező látogató problémájára a te ajánlatod a megoldás.

Először is tehát a piacon lévő sok megoldás között úgy kell pozicionálnod a terméked, hogy kitűnj, és a szűk célcsoportod számára Te légy a megfelelő választás.

Marketing szövegírás

  1. Célcsoport meghatározása és szegmentálása. Célod meghatározása és a kérdések meghatározása, amiket meg akarsz válaszolni.
  2. Kvalitatív kutatás. Ügyfélinterjúk, kérdőívek, hőtérképes elemzés.
  3. Sémák keresése. Milyen problémák, kérdések jönnek fel? Milyen előnyök, ajánlatok mutatkoznak meg? Mik azok a gátak, aggályok, amik a vevőid fejében megfordulnak?
  4. Üzenet megfogalmazása. Mi az üzenet, amit a látogatóidnak mondasz, mikor a weboldaladra érkeznek?
Építsd fel webshopod szövegezését úgy, hogy minél több kérdésre választ adj, és minél több kételyt eloszlass.

Ha van, folyamatosan aktualizáld a weboldalad GY.I.K. részét.

Marketingpszichológia

A szövegezésnél vedd figyelembe az ismertség 5 fázisát. Az üzeneted mind az 5 típusú látogatónak kell hogy szóljon.

Ha túl szakmain közelíted meg, elijeszted azokat, akik még nem annyira járatosak a témában.

  • Ismer téged és a termékeidet, csak még nem tudja pontosan melyiket válassza.
  • Ismer téged, de nem tudja hogy neki való-e a terméked.
  • Tudja milyen eredményt akar, de nem tudja, hogy a terméked megoldja-e a problémát.
  • Ismeri a problémát, de nem tudja, hogy van rá megoldás.
  • Nem ismer téged, a terméked, a megoldást és a problémát sem.

Felhasználói élmény (UX)

Arról, hogy pontosan mit jelent, ebből a korábbi cikkünkből informálódhatsz.

Tervezd meg, gondold át a webshopod úgy, hogy figyelembe veszed az alábbiakat.

  • Motiváció: Mi motiválja a látogatódat, hogy kattintson (vagy sem)?
  • Akadály: Milyen akadályokat kell vennie a látogatódnak, míg elérkezik a vásárlásig?
  • Figyelem: Mi terelheti el a látogatód figyelmét attól, hogy kattintson?
  • Relevancia: Milyen tartalom/vizuális elem/gomb nem odaillő, ahhoz, hogy a látogatód vásároljon?
  • Átlátszóság: Mi nem egyértelmű a látogatód számára?

Légy tisztában minden elemmel az oldaladon, milyen értéket képvisel. Dobd ki ami felesleges.

Ahogyan azt már fentebb írtam, a konverzióoptimalizálás egy folyamat. Ami, hogyha jól működik, növeli a webshopod vásárlásainak számát és ezzel együtt a bevételed is.

Végezetül pedig néhány technikai tipp, amivel kevés erőfeszítéssel, rögtön eredményeket érhetsz el.

Egyszerű és gyors konverzió növelő tippek

  • Jó minőségű képek használata
  • Jól látható "kosárba rakom" gomb
  • Árak, különösen a szállítási költség, egyértelmű feltüntetése
  • Kedvezmények hangsúlyozása
  • Üzenet fontossági sorrend szerinti bemutatása szövegezésnél
  • Érthető termékleírás, specifikációk, ha lehet videó
  • Termékek több szempont szerinti rendezése
  • Valós vásárlói vélemények
  • A checkout folyamatának lerövidítése

Amennyiben a weboldaladat már régen készítetted, könnyen lehet, hogy már kinőtted azt. Egy weboldal dizájnja is az idővel amortizálódik.

Nézd meg, hogyan hat egy felújított weboldal a látogatóidra.

Forrás: Shopify.com, Shoprenter.hu

Ha érdekesnek találod, oszd meg a cikket bátran!

Töltsd le ingyenes online marketing anyagunk!

Hasznos eszközök, amikkel felpörgetheted online jelenléted

Ezzel elfogadod adatkezelési feltételeinket.